crossfitness running shoes

کفش مناسب دویدن

کفش راحت برای دویدن،کفشی است که اندازه باشد ولی پیدا کردن آن همیشه کار آسانی نیست از آن جا که زمان زیادی کفش پایتان است،خوب است که برای پیدا کردن کفش مناسب تلاش کنید.

نوع استفاده

آیا در مسیر های جاده می دوید یا در جنگل؟هر کدام از این مسیر ها نیازمند کفش خاصی هستند.تفاوت دیگر بین کفش های مسابقه ای و کفش های تمرینی است.

پرونیشن

این حالتی است که کف پای شما در هنگام راه رفتن یا دویدن به خود می گیرد.در واقع هنگام انتخاب هر نوع کفش ورزشی،باید پرونیشن پای خود را بدانید.برای این کار می توانید از یک متخصص کمک بخواهید.

طول کفش

بدانید که هرچه بیشتر می دوید پای شما بطور طبیعی منبسط می شود.یعنی باید کمی فضای اضافی در کفشتان داشته باشید.

پهنای کفش

پهنای کفش دویدن به اندازه ی طول کفش مهم است.افراد معمولا پرونیشن بی عیب ندارند و پای شما هم ممکن است پهن تر یا باریک تر از حالت معمولی باشد.

وزن

وزن به ۲ چیز مربوط است :

  1. وزن دونده:اگر شما سنگین وزن هستید قطعا به کفشی با مقاومت بیشتری نیاز دارید.
  2. وزن کفش:از آن جایی که با کفشتان کیلومتر ها می خواهید بدوید،هر چه سبک تر باشد بهتر است.

جوراب

وقتی می خواهید یک کفش مخصوص دویدن بخرید آن را در عصر(که معمولا پایتان بزرگتر است) امتحان کنید و بعد آن را با جوراب های دویدن بپوشید.و فرق کفش را با جوراب های ورزشی متوجه خواهید شد بنابراین استفاده از جوراب های مخصوص دویدن با کفش مناسب، باعث دویدن راحت تر و لذت بخش تر می شود.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.