exercising

باورهای غلط در دویدن

با اینکه دویدن در تمام رشته های ورزشی جزء تمرینات اصلی است ، اما باز همدرباره دویدن تصورات غلطی رواج دارد که عبارتند از:

دویدن برای زانوها بد است

بررسی‌ها نشان داده است که دویدن باعث افزایش قدرت زانواها و دیگر مفاصل می‌‌‌‌‌‌‌شود و سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. دویدن برای بدن مضر نیست. محققان معتقدند که بدن انسان برای دویدن ساخته شده است. بهتر است برای جلوگیری از زانو درد به هنگام دویدن از کفش‌های مناسب استفاده کنید.
بهتر است که دویدن را ابتدا آرام شروع کنید مثلا ابتدا پیاده روی انجام دهید و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. به بدن خود زمان کافی بدهید تا به ورزش عادت کند.

دویدن بلافاصله باعث کاهش وزن می‌‌‌‌‌‌‌شود

دویدن یکی از موثرترین ورزش‌های کاهش وزن است. با این وجود شما سریعا شاهد این کاهش وزن نخواهد بود. ورزش شدید اشتها را نیز افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این برای کاهش وزن باید تغذیه را نیز کنترل کنید. ورزش در کنار کاهش میزان چربی ها باعث افزایش حجم عضلات نیز می‌‌‌‌‌‌‌شود ممکن است شما وزن کم نکرده باشید، اما چربی بدن شما کاهش پیدا کرده باشد.

اگر بدوم نیاز به ورزش دیگری ندارم

دویدن باعث فعالیت تمام عضلات بدن می‌‌‌‌‌‌‌شود. با این حال ما نیاز به ورزش‌های دیگر برای سالم ماندن داریم. بهتر است که سه نوع ورزش را با هم ترکیب کنیم تا نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتری بگیریم. انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید برای افزایش متابولیسم بدن، انجام ورزش‌های قدرتی برای افزایش عضلات و انجام ورزش‌های هوازی برای سوزاندن کالری مفید هستند.