جلو بازو لاری با دستگاه

شیوه اجرا حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

  1.  میله دستگاه را به گونه ای بگیرید که دست ها به اندازه عرض شانه باز باشند . آرنج ها روی بالشتک قرار گیرند و بازوها صاف باشد .
  2. با خم کردن آرنج میله را به طرف شانه بالا ببرید .
  3. میله را برگردانید تا دست ها مجدداً راست و کشیده شوند .

عضلات درگیر در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

عضلات اصلی : دو سر بازویی .

عضلات کمکی : بازویی قدامی ، بازویی زند زبرین ، ساعد .

نکات آناتومیکی در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

فاصله دست ها در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
اگر هنگام گرفتن میله دستگاه ، فاصله دست ها بیش از عرض شانه باشد ، تمرکز تمرین به بخش داخلی عضله دو سر بازویی ( سر کوتاه ) خواهد بود . در صورتی که فاصله دست ها کمتر از عرض شانه باشد بخش خارجی عضله دو سر بازویی ( سر دراز ) بیشتر درگیر خواهد بود .

نوع گرفتن در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
وقتی قسمت زاویه دار ( کج ) میله گرفته شود فشار کمتری به مفصل مچ دست وارد می شود .

مسیر حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
مسیر حرکت بستگی به طرح دستگاه دارد . اگر دستگاه بالشتک شیب دار داشته باشد تمرکز تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی خواهد بود .

ولی اگر بالشتک دستگاه به صورت صاف و افقی باشد ، بخش میانی عضله دو سر بازویی ( قلنبگی دو سر بازو )درگیری بیشتری خواهد داشت .

دامنه حرکتی جلو بازو لاری با دستگاه :
در ابتدای حرکت بالا آوردن وزنه ، تلاش تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی متمرکز است و در حین بالا آوردن وزنه تمرکز به بخش میانی ( قلنبگی دو سر بازو ) منتقل می شود .

مقاومت در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
برخلاف جلو بازو با هالتر یا دمبل که مقاومت در طی حرکت تغییر می کند ، دستگاه جلو بازو مقاومت یکسانی را در سر تا سر طول حرکت ایجاد می کند .