bea6d73abf2d06d12a6df60c43af8079

جلو بازو لاری با دستگاه

شیوه اجرا حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

  1.  میله دستگاه را به گونه ای بگیرید که دست ها به اندازه عرض شانه باز باشند . آرنج ها روی بالشتک قرار گیرند و بازوها صاف باشد .
  2. با خم کردن آرنج میله را به طرف شانه بالا ببرید .
  3. میله را برگردانید تا دست ها مجدداً راست و کشیده شوند .

عضلات درگیر در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

عضلات اصلی : دو سر بازویی .

عضلات کمکی : بازویی قدامی ، بازویی زند زبرین ، ساعد .

نکات آناتومیکی در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

فاصله دست ها در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
اگر هنگام گرفتن میله دستگاه ، فاصله دست ها بیش از عرض شانه باشد ، تمرکز تمرین به بخش داخلی عضله دو سر بازویی ( سر کوتاه ) خواهد بود . در صورتی که فاصله دست ها کمتر از عرض شانه باشد بخش خارجی عضله دو سر بازویی ( سر دراز ) بیشتر درگیر خواهد بود .

نوع گرفتن در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
وقتی قسمت زاویه دار ( کج ) میله گرفته شود فشار کمتری به مفصل مچ دست وارد می شود .

مسیر حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
مسیر حرکت بستگی به طرح دستگاه دارد . اگر دستگاه بالشتک شیب دار داشته باشد تمرکز تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی خواهد بود .

ولی اگر بالشتک دستگاه به صورت صاف و افقی باشد ، بخش میانی عضله دو سر بازویی ( قلنبگی دو سر بازو )درگیری بیشتری خواهد داشت .

دامنه حرکتی جلو بازو لاری با دستگاه :
در ابتدای حرکت بالا آوردن وزنه ، تلاش تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی متمرکز است و در حین بالا آوردن وزنه تمرکز به بخش میانی ( قلنبگی دو سر بازو ) منتقل می شود .

مقاومت در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :
برخلاف جلو بازو با هالتر یا دمبل که مقاومت در طی حرکت تغییر می کند ، دستگاه جلو بازو مقاومت یکسانی را در سر تا سر طول حرکت ایجاد می کند .