stress

۵ راه برای بهبود تمرکز ذهنی و کاهش استرس

چگونه می توان از یک راه جامع استرس خود را به  شکل طبیعی کاهش دهیم و سیستم ایمنی بدن خود راتقویت کنیم؟ در اینجا ۵ نکته برای افزایش سلامت روان و ذهن بهشما پیشنهاد می کنیم:

نوشیدن آب

خیلی ساده به نظر   می رسد!!! اینطور نیست ؟؟؟ نوشیدن آب مهم ترین پایه و اساس تغذیه است؛ درعین حال بسییاری از ما دچار کم آبی هستیم. کم شدن آب بدن می تواند افسردگی ، تحریک پذیری ، اضطراب، سردرد، درد مفاصل و … را بیشتر کند. در اکثر موارد اگر ما در هفته به اندازه نیمی از وزن بدن خود آب بنوشیم،این عوارض خود به خود در عرض یک یادو هفته فروکش می کند.

همچنین نوشیدن آب در ابتدای صبح موجب دفع سموم بدن که در شب قبل آزاد شده اند می شود. و این کار تمرکز ذهنی را بالا می برد و سیستم بدن را برای شروع یک روز، هوشیارتر می سازد.

هضم غذا

بازهم یک نکته ساده دیگر؛ امروز صبحانه خود را چگونه خوردید؟؟ احتمالا یک لقمه آماده یا نوشیدنی انرژی زا را با عجله در هنگام رانندگی در ترافیک خورده اید؛ اکثر افراد این چنین می کنند.اما این کار می تواند اثرات بسیار بدی بر سطح سلامت جسمانی و سطح استرس شما بگذارد. غذای هضم نشده منجر به سردرد و التهاب شود و بهداشت روانی شما را مختل کند.

برای اینکه سیستم گوارش  ما کار خود را به خوبی انجام دهد باید در آرامش غذا بخوریم.این بدین معنی است که به آرامی بنشینید،نفس عمیق بکشید و سرعت غذاخوردن خود را پایین بیاورید. غذای خود را به آرامی بجوید و نسبت به غذایی که می خورید آگاهی داشته باشید.بعد از خوردن وعده عذایی خود نیز آرام باشید تا با انرژی بیشتری فعالیت روزانه خود را ادامه دهید.

حذف قندها از برنامه غذایی

قند باعث التهاب و عدم توازن در هورمون ها می شودکه هر دو می توانند منجر به احساس افسردگی، اضطراب و تحریک پذیری شود. مضرات قندها بسیار زیاد استو به سلول ها،بافت ها و ارگان های بدن آسیب جدی وارد می کند. اگر می خواهید با افسردگی و استرس خود مقابله کنید، این نکته را بسیار جدی بگیرید و قند رااز رژیم غذایی خود حذف کنید.

ورزش

حتی اگر قادر به ورزش کردن در بیرون از خانه نیستید و یا عضویت در باشگاه های مختلف برایتان هزینه در پی دارد و وقت شما رابرای رفت و آمد می گیرد ؛ باز هم نمی توانید برای تنبلی و عدم تحرک خود عذر و بهانه داشته باشید.

ورزش رکن اساسی مقابله با استرس و افسردگی است.دویدن بر روی تردمیل،دوچرخه سواری ، دوچرخه ثابت ، یوگا و … همه اینها تنها ۳۰ دقیقه از وقت شما را در منزل یامحل کار به خود اختصاص می دهد،اما نتایج شگفتی به دنبال خواهد داشت.

با خندیدن استرس خود را کاهش دهید

برخی از تکنیک های تمدد اعصاب بسیار خنده دار به نظر می رسند،مخصوصا تکنیک های مربوط به به تمرکز ذهنی. شما را نمی دانم ، اما برای من که در تمرکز ذهنی دچار ضعف هستم و همیشه به دنبال راهی برای آن بوده ام، پی بردن به اینکه تنها باخندیدن می توان استرس راکاهش داد و تمرکز ذهنی بالایی رابه دست آورد.بسیار خنده دار است.

خنده درمان بسیار عالی برای استرس است.هنگام عصبانی شدن، مواجه بامسائل روزمره و …خندیدن و حفظ ارامش درونی استرس راکاهش می دهد و راه های جدیدی را برای حل مسائل جلوی رویتان قرار میدهد.