happy-nowruz-crossfitness

۵ راه حفظ تناسب اندام در تعطیلات نوروزی

فصل تعطیلات نوروزی دنیایی از واژه هایی چون خرید،تفریح،سفر ، خوردن و نوشیدن و البته ورزش را به یاد می آورد.

ورزش؟

تعجب نکنید ؛ شاید شما از افرادی هستید که با یک برنامه گیج کننده، حفظ سلامت و رژیم غذایی و ورزش خود را همواره به بعد از تعطیلات موکول می کنند؛ باشید. اما شما مجبور نیستید که در روزهای تعطیلات خود را غرق کنید و همه برنامه های سلامتی خود را رها کنید.

از خود مراقبت کنید؛ ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و خواب کافی کلیدهای رسیدن به سلامت جسمی و روحی است. ورزش منظم می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و استرس را کاهش می دهد و آرامش را به شما باز می گرداند.

متوسط مردم در دوران تعطیلات خود به میزان یک کیلوگرم  افزایش وزن پیدا می کنند، در صورتی که با ورزش می توانند این افزایش وزن را از خود دور کنند. در اینجا ۵ راه حل برای کمک به شما ارائه دادیم تا بتوانید رژیم ورزشی خود را در طول تعطیلات حفظ کنید و آن را نشکنید.

اهداف واقع گرایانه داشته باشید؛

برای مثال اگر شما به طور معمول پنج روز در هفته می دوید، آن را به ۳ یا ۴ روز در طول هفته های تعطیلات و روزهای پر مشغله  آخر سال تقلیل دهید. اگر در حالت عادی و روزهای معمولی سال یک ساعت از وقت خود را برای اسکی فضایی می گذارید، می توانید آن را برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید. تلاش کنید که وزن و تناسب اندام خود را در طول تعطیلات حفظ کنید و بعد از پایان ۱۵ روز تعطیلات به برنامه خود بازگردید.

برنامه ریزی کنید؛

برای تناسب اندام خود روز و ساعت جداگانه داشته باشید. ما اکثرا تمایل داریم که زمان خود را به الویت هایمان اختصاص دهیم. پس قسمتی از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهید. در زمان وقت استراحت خود پیاده روی کنید. به جای خوابیدن جلوی تلویزیون با استفاده از دی وی دی های آموزشی ،ورزش کنید و تحرک داشته باشید. ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و روز خود را با یوگا شروع کنید.

برنامه های چند منظوره؛ یک تیر و چند هدف؛

در تعطیلات نوروز مجبور به کنار گذاشتن باشگاه و کلاس های ورزشی خود می شوید؟! نگران نباشید. می توانید در حین انجام امور دیگر خود تحرک هم داشته باشید. در هنگام خرید پیاده روی قدرتی داشته باشید. جنب و جوش خود را کنار نگذارید. زمانی که منتظر پختن کیک خود هستید دراز و نشست بروید. هنگام تمیز کردن خانه برقصید. همین تحرک و ورزش های کوچک از رکود و بی تحرکی و ورزش نکردن  بهتر است.

انعطاف پذیر باشید؛

برنامه شما این است که به باشگاه بروید اما ترافیک سنگین مراکز خرید وقت شما را تلف کرده است؟ گاهی اوقات بهترین تصمیم بی خیال  و آرام بودن است. شما می توانید یک جلسه تمرینی اضافه برای خود داشته باشید تا غیبت خود را جبران کنید. اما اگر مجبور شدید که یک یا دو برنامه ورزشی خود را کنار بگذارید حتما سعی کنید که تعرق داشته باشید. با این کار و نیز داشتن برنامه منعطف و جایگزین می توانید تناسب اندام خود را حتی در تعطیلات حفظ کنید.

سنت های جدید خلق کنید؛

تعطیلات لذت بخش ترین زمانی است که می توانید وقت خود را با عزیزانتان بگذرانید. یادآوری خاطرات شیرین و خندیدن نیاز به نشستن دور میز شام ندارد.این روزهای بهترین زمان برای حفظ سنت ها و خلق سنت های جدید با سایر اعضای خانواده است. به گردش بروید. آواز بخوانید. با صدای بلند بخندید. تفریحات و بازی های گروهی ترتیب دهید. روز طبیعت را به بهترین و پر تحرک ترین  و شاد ترین روز زندگیتان تبدیل کنید. با کودکان وقت بگذارید.کودکان انرژی بی پایانی را به شما انتقال می دهند.

از الان بکوشیدکه سال جدید را مملوء از شادی ، سلامتی ، نشاط و ورزش آغاز کنید و تجربیان شیرین خود را با دیگران تقسیم کنید.