crossfitness summer food

۸ غذای تابستانی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

ذرت

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که تابستان بدون ذرت شیرین تازه معنا دارد. آیا می دانستید دو آنتی اکسیدانِ بوتئین و زیگزانتین در ذرت مانند یک عینک آفتابی طبیعی عمل می کند و به شکل رنگدانه برخی از اشعه های خوشید را فیلتر می کند.

آیس کافی (قهوه سرد)

آیس کافی یک انتخاب خوب در فصل گرماست. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. در یک پژوهش گروهی بر روی بیش از ۹۳ هزار نفر از زنان ثابت شد که نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را ۱۰ درصد کاهش می دهد.

آلبالو

آلبالو میزبان تمام فواید سلامتی است. نوشیدن آب آلبالو می تواند به شما در خواب بهتر شبانه، کمک می کند و دردهای بعد از ورزش را کاهش می دهد. ترکیبات موجود در آلبالو به باریک و لاغر شدن اندام شما کمک می کند. آنتوسیانین ها در آلبالو به فعال شدن مولکول ها و سوزاندن چربی و کاهش ذخیره چربی کمک فراوان می کند.

گوجه فرنگی

شکی نیست که کرم های ضدآفتاب برای دفاع از پوست شما از اشعه آفتاب باید استفاده شود. اما به هرحال خوردن گوجه فرنگی نیز به محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار کمک می کند. مصرف لیکوپن پوست شما را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

هندوانه

برای هیدراته نگه داشتن بدن و بهبود خلق و خو و ثبات حافظه بهترین گزینه در تابستان، هندوانه است. همچنین هندوانه بدن را در گرمای شدید تابستان و تعریق بالا ، مخصوصا زمانی که شما فعالیت های ورزشی انجام می دهید، خنک می کند و آب از دست رفته بدنتان را تامین می کند.

تمشک

تمشک منبع بزرگی از فیبر است که به کاهش کلسترول کمک فراوانی می کند.یک فنجان تمشک، دارای ۸ گرم فیبر است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد فیبر از افزایش وزن جلوگیری می کند.

آیس تی (چای سرد)

یک لیوان چای سرد موجب طراوت و شادابی شما در طول روز می شود. نوشیدن چای به  شکل منظم خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت را کاهش می دهد. شاید بپرسید چگونه؟ چای غنی سرشار از انتی اکسیدان ها به نام فلاونوئید است. صرف نظر از نوع سیاه و سفید و سبز و یا گیاهی ، شما حداکثر قلاونوئیدها را با یک فنجان چای تازه دم دریافت می کنید.

بلوبری

بلوبری تازه از خانواده توت ها هستند که یک درمان خاص محسوب می شوند. بلوبری سرشار از انتی اکسیدان است که موجب دفع خستگی و تصفیه رادیکال های آزاد اضافی که عضلات د طول ورزش تولید می کنند، می شوند.