در خرید دوچرخه ی ثابت یا تردمیل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

دوچرخه ی ثابت و تردمیل هر دو نمونه هایی از تمرین قلبی-عروقی(کاردیو) و هوازی هستند.هر دو سایز ها و برندهای مختلفی دارند و دارای تنظیمات متفاوتی نیز هستند. ولی هنگامی که قصد خرید دارید باید کدام دستگاه برای شما، با توجه به شرایط شما ، مناسب تر است. حالا بیاید باهم بررسی کنیم که چه دستگاه هوازی مناسب شماست.crossfitness stationary bike

تردمیل و دوچرخه ثابت

تردمیل معمولا برای هر سایزی مناسب است در حالیکه دوچرخه ثابت مناسب هر سایز اندامی نیست .در حالیکه هر دو دستگاه محدوده ی وزنی دارند ولی دوچرخه ثابت از لحاظ وزنی هم محدودتر از تردمیل است و بعضی از وزن های خیلی زیاد را تحمل نمی کند. فضای بین زین(صندلی) و دسته ی دوچرخه ثابت ممکن است برای افراد خیلی چاق نیز اندازه نباشد. دوچرخه ثابت به گونه ای طراحی شده است که زانو را در زاویه ی ۹۰ درجه قرار می دهد و این حالت برای افرادی که مشکل زانویی دارند مناسب نمی باشد.

فشار بر روی مفاصل

تردمیل،راه رفتن را بر روی سطحی صاف مشابه سازی می کند.افرادی که مشکلی در راه رفتن ندارند معمولا با تردمیل به راحتی تمرین می کنند ولی افرادی که مشکل مفصلی دارند، ممکن است دوچرخه ثابت را به تردمیل ترجیح دهند به دلیل اینکه دوچرخه فشار و ضربه را بر روی مفاصل کاهش می دهد. و این مورد از فواید اصلی دوچرخه ثابت در برابر به تردمیل است.

مشکل تردمیل

افتادن از روی تردمیل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در استفاده از تردمیل افراد با آن مواجه می شوند می دهد.حتی وقتی دستگیره های تردمیل را گرفته باشید باز هم ممکن است حواستان پرت شود.حتی افرادی هم که مشکل تعادلی ندارند ممکن است پاهای خود را جا به جا بگذارند و همین برای افتادن کافی است. یک گیره ی محافظتی بر روی تردمیل وجود دارد که به کابلی وصل است آن گیره را به لباستان وصل کنید تا اگر افتادید دستگاه خود به خود خاموش شود. برخی از افراد ممکن است هنگام دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل دچار سرگیجه شوند که برای این دسته از افراد دوچرخه ثابت نشسته انتخاب مناسب تری است.

برای اطلاع بیشتر نگاهی به تفاوت دوچرخه ثابت نشسته و دوچرخه ثابت ایستاده بیاندازید.

سوزاندن کالری

معمولا افرای برای سوزاندن کالری، بیشتر از تردمیل استفاده می کنند تا دوچرخه چون با تردمیل شما crossfitness treadmillتمام وزنتان را متحمل هستید و راحت تر می توانید دست هایتان را تکان دهید و این به معنای فعالیت بیشتر و افزایش سوزاندن کالری است. ولی به این معنا نیست که همان میزان کالری را که بر روی تردمیل می سوزانید بر روی دوچرخه ی ثابت نمی توانید بسوزانید بلکه باید تنها کمی سخت تر با دوچرخه ی ثابت تمرین کنید.

انتخاب بین تردمیل و دوچرخه ی ثابت

در نظر گرفتن قیمت تردمیل و قیمت دوچرخه ثابت یکی از اصلی ترین نکاتی است که در هنگام انتخاب بین دوچرخه ی ثابت و تردمیل باید در نظر داشته باشید.در حالیکه هر دوی آن ها با قیمت هایی مناسب هم یافت می شوند ولی معمولا تردمیل کمی گران قیمت تر است.

برای انتخاب یک وسیله ورزشی داخل منزل،دانستن فضای کافی هم نکته ای مهم است.تردمیل فضایی بیشتر از دوچرخه ی ثابت اشغال می کند و همچنین سنگین تر است و سخت تر جا به جا می شود. پس اگر با کمبود فضا در خانه خود مواجه هستید، سعی کنید حتما از بین تردمیل های تاشو آنچه مد نظرتان است را انتخاب کنید. درباره دوچرخه ثابت هم میتوانید از مدل دوچرخه ثابت ایستاده استفاده کنید بنابراین در هنگام انتخاب باید همه ی این موارد را در نظر بگیرید.

برای آگاهی بیشتر از محصولات با مشاوران کراس فیتنس تماس بگیرید.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.